26 jan Vad Är Nytt Inom Videomarknadsföring 2018? [Infografik]
Mycket händer och är på gång i världen som kallas videomarknadsföring.
Något som blir väldigt tydligt i den infografik som videoförklaringsföretaget Breadnbeyond tagit fram.
Till exempel kommer livestreaming att öka 2018 säger infografiken. 82% av konsumenter föredrar nämligen live video före andra typer av sociala inlägg.
Den poängterar också att innehåll med kort livstid som videos på Snapchat och Instagram må ha smalare räckvidd. Men att den typen av innehåll levereras med större brådska och då fortfarande kan visa bra resultat.
Infografiken ger tips för videomarknadsföring på YouTube, Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn.
Några av infografikens slutsatser är:
- Kostnaderna för annonser i sociala media kommer att öka
Det här hänger ihop med det ökande antalet företag som närvarar på sociala media och specifika målgruppsfunktioner som rätt använda gör annonseringen väldigt effektiv.
- Optimering för mobilen blir allt viktigare
- Marknadsförare kommer att börja använda Facebook Creator App
Med Facebook Creator kan du enkelt ta videoklipp och dela, prata med dina fans och få enkel tillgång till insikter (statistik).
Funktioner:
- Live Creative Kit för att göra videos mer personliga och interaktiva
- Se och svara på kommentarer från Facebook, Instagram och meddelanden från Messenger på ett ställe
- Snabba insikter om din sida, publik och videos
- Ladda upp videos och dela på din Facebooklinje
- Dela ditt innehåll på Instagram och Twitter
Facebook Creator är tillgänglig för individer, inte organisationer.
- Företag kommer att börja rulla ut vertikala annonser på YouTube
Syftet är att du kan hålla i telefonen på ett mer komfortabelt sätt som du är van vid.
- Marknadsförare och högre chefer kommer att börja ladda upp förklaringsvideos till deras LinkedIn profiler
Det här kan du göra via LinkedIn´s mobilapp och är perfekt för lanseringar och introduktioner. En nyhet är att videon laddas upp, inte länkas från en annan plattform.