Val av Sökord – Nyckeln till att hamna högt upp i Sökresultaten [Infografik]

Som du nog vet är det bara en sak som driver söktrafik till hemsidan: sökningar.

Och när det gäller sökningar, särskilt B2B sökningar, är det väldigt sällan sökningen börjar med röstfrågor. Även om sökningar baserade på rösten ökar, börjar majoriteten fortfarande med att skriva.

Men sökningen baseras alltid på nyckelord. Nyckelord matar sökmotorerna. Sökmotorerna matar B2B marknadsförare, i alla fall kan de. Och därför är det viktigt att förstå hur man väljer sökord. Vilka verktyg som hjälper dig att göra det och var du ska använda dem.

Utifrån det här inlägget har copywriting företaget Feldman Creative tillsammans med sökmarknadsexperterna ToTheWeb tagit fram en val-av-sökord guide. En guide i form av infografiken nedan.

Tittar man från konsumentperspektiv kommer röst-sökning nog att öka kraftigt med ökningen av smarta högtalare. Smarta högtalare aktiveras med rösten och ger talade sökresultat. Effekten torde bli att användare blir ännu mer vana vid att interagera med sökmotorresultat med bara sina röster och öron.

I slutändan kommer det här omforma hur företag tänker kring sök, sökord och sökresultat.

Smarta högtalare fungerar för det första bra som ett sätt att spela musik från din smartphone eller internet. Och om du börjar prata med den, kommer högtalaren att svara på dina kommandon. Den kan göra saker som att kolla vädret och sportnyheterna, sätta på kaffebryggaren, läsa en bok eller byta kanal på Tv:n.